آخرین اخبار

چالش بزرگ پرسپولیس پس از اوسمار؛ چه کسی روی نیمکت قهرمان می‌نشیند؟

مدیران باشگاه پرسپولیس این روزها به دنبال انتخاب یک سرمربی جدید به جای اوسمار ویرا هستند.

اشتراک گذاری
28 خرداد 1403
کد مطلب : 13783

سپهر ستاری: در شرایطی که انتظار می‌رفت با قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر بیست‌وسوم این تیم با اوسمار ویرا وارد فصل جدید شود، سرمربی برزیلی در اقدامی غیرقابل پیش‌بینی تصمیم به جدایی گرفت. با جدایی اوسمار ویرا از پرسپولیس، مدیران این باشگاه حالا وارد یک چالش جدی شده‌اند و این روزها به‌دنبال استخدام یک سرمربی جدید هستند. در چند روز اخیر اسامی مختلفی برای نیمکت پرسپولیس به گوش رسیده ولی حضور هیچ‌کدام روی نیمکت سرخ‌ها نهایی نشده و مذاکرات برای انتخاب سرمربی جدید همچنان ادامه دارد. مشکل اصلی پرسپولیس برای انتخاب سرمربی جدید، محدودیت‌های مالی این باشگاه است که در کنار بحث سقف بودجه کمی دست مدیران را برای انتخاب یک گزینه قابل قبول بسته است. از زمان جدی شدن بحث جدایی اوسمار تا امروز که ۵ روز از خداحافظی او می‌گذرد، مدیران پرسپولیس با گزینه‌های مختلفی وارد مذاکره شده‌اند.

از درخواست سنگین اسکوچیچ تا پیشنهاد به سرمربی سابق ناپولی!

اولین گزینه خارجی نیمکت پرسپولیس دراگان اسکوچیچ بود. سرمربی سابق تیم ملی ایران که این روزها در تیم زیر ۲۳ سال کرواسی حضور دارد. با توجه به حمایت هواداران پرسپولیس از اسکوچیچ در زمان حضور او در تیم ملی و ارتباط خوب این سرمربی با این باشگاه، پیش‌بینی می‌شد که اسکوچیچ تمایل زیادی نسبت به نشستن روی نیمکت قهرمان لیگ برتر داشته باشد. با این حال مرد کروات درخواست مالی بسیار سنگینی از پرسپولیس داشت که باعث شد مدیران باشگاه قید او را بزنند. اگر اسکوچیچ از خواسته‌های مالی خود کوتاه بیاید هنوز هم شانس حضور در پرسپولیس را دارد ولی باید توقعات خود را کم کند.

چالش بزرگ پرسپولیس پس از اوسمار؛ چه کسی روی نیمکت قهرمان می‌نشیند؟

پس از منتفی‌شدن حضور اسکوچیچ، نام ۲ سرمربی خارجی دیگر مطرح شد. والتر ماتزاری، سرمربی سابق ناپولی و اینتر گزینه جذابی بود که به پرسپولیس لینک شد ولی مذاکرات با این سرمربی هم هنوز به نتیجه خاصی نرسیده است. ماتزاری سابقه کار کردن با ستارگانی چون ادینسون کاوانی، دیگو میلیتو، ویکتور اوسیمن و خویچا کواراتسخلیا را هم دارد و فصل گذشته در مقطعی هدایت ناپولی را بر عهده داشته است. البته با توجه به رزومه این سرمربی بعید است او با دستمزد پایین راهی ایران شود.

نبویشا یووویچ، سرمربی اهل کشور مونته‌نگرو دیگر گزینه مطرح‌شده برای نیمکت پرسپولیس بود که البته موافقان و مخالفان زیادی داشت. او فصل قبل با خورفکان در لیگ امارات دوازدهم شد و سابقه هدایت تیم‌هایی چون الاهلی قطر، الشرطه عراق، الفیصلی عربستان و الزمالک مصر را هم دارد. او در سال‌های اخیر عملکرد متوسطی داشته و همین موضوع باعث تردید پرسپولیسی‌ها شده است.

پیشنهاد به سرمربی سابق آژاکس

روز گذشته اخباری مبنی بر مذاکره پرسپولیس با یک گزینه جدید به گوش رسید که کمی هم غیرمنتظره بود. جان ونت شیپ، سرمربی فصل گذشته آژاکس جدی‌ترین گزینه نیمکت پرسپولیس است که سابقه حضور در تیم ملی هلند را هم دارد. این سرمربی ۶۰ ساله بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ دستیار مارکو فان‌باستن در تیم ملی هلند بود و سابقه سرمربیگری در ملبورن استرالیا، زووله و تیم ملی یونان را هم دارد. او با ملبورن قهرمان جام حذفی استرالیا شد که تنها عنوان دوران مربیگری‌اش محسوب می‌شود. او در زمان بازی بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۲ عضو تیم آژاکس بود و افتخارات فراوانی با این تیم کسب کرد ولی در مربیگری هنوز به توفق چندانی نرسیده است.

ونت شیپ فصل قبل در شرایطی بحرانی سرمربی آژاکس شد و با کسب ۱۶ برد، ۱۰ تساوی و ۶ باخت در تمام رقابت‌ها، این تیم را به مقام پنجمی لیگ هلند و یک‌هشتم نهایی لیگ کنفرانس اروپا رساند. باید دید مذاکرات پرسپولیس با این سرمربی هلندی چگونه پیش می‌رود و آیا او جانشین اوسمار ویرا خواهد شد؟

چالش بزرگ پرسپولیس پس از اوسمار؛ چه کسی روی نیمکت قهرمان می‌نشیند؟

گزینه داخلی منتفی شد

از زمان جدایی اوسمار شایعاتی درباره مذاکره پرسپولیس با مربیانی چون علی دایی و مهدی تارتار هم مطرح شده است. با این حال علی دایی خودش این شایعات را تکذیب کرد و در ادامه حسین بادامکی هم اعلام کرد پرسپولیس به دنبال جذب سرمربی خارجی است و با مربیان داخلی مذاکره نداشته است. البته پس از منتفی‌شدن حضور یحیی گل‌محمدی در تراکتور بحث بازگشت او به پرسپولیس هم در فضای مجازی مطرح شد ولی با توجه به اختلافات این سرمربی با رضا درویش، بسیار بعید است چنین اتفاقی رخ دهد. گل‌محمدی برای فصل بعد با فولاد خوزستان مذاکره کرده و احتمال حضورش روی نیمکت این تیم زیاد است.

۲۵۸ ۲۵۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =